KJØPSVILKÅR
Kjøpsbetingelser og retur
Leslies as| 989749110
Fakturaadresse:
Drammensveien 130 C17 0277 Oslo
Returadresse (for privatkunder):
Leslies as
Drammensveien 130 C17 0277 Oslo
Husk å merke med ditt navn!
Kundeservice: anette@leslies.no
GENERELT
Ved kjøp i nettbutikken aksepterer du disse vilkårene. Vilkårene gjelder for privatkunder i nettbutikken og det er en betingelse at du er over 18 år (mindreårige må ha foresattes godkjenning).
PRISER
Prisene er inklusive merverdiavgift og det vil gå tydelig frem i kjøpsprosessen hva som er moms og eventuelt andre avgifter.
Vi tar forbehold om skrivefeil.
Ved levering utenfor Norge vil norsk MVA bli trukket fra, men mottaker landets egne skatter og avgifter vil påløpe.
BETALING
Betaling er i NOK. Tilgjengelige betalingsalternativer er kreditt- eller debetkort, Betalingen blir trukket når bestillingen sendes.
Vær oppmerksom på at vi ikke kan akseptere gavekort, varekort, kontanter eller sjekker som betaling i nettbutikken.
MOTTAK AV PRODUKTENE
Etter at du har mottatt pakken/produktene, må du så snart du har anledning og innen rimelig tid, undersøke om du har fått det du faktisk har bestilt, om produktene er blitt skadet under transport, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Ta kontakt med oss hvis noe er galt, og vi vil finne den beste løsningen!
GARANTI OG REKLAMASJON
Dersom en vare har feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet i henhold til Forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er normalt 2 år etter at du mottok varen. Dersom varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år utvides reklamasjonsfristen til 5 år. For å kunne gjøre en mangel gjeldende må vi få beskjed i rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget feilen. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om Forbrukerkjøp (Forbrukerkjøpsloven). Ved eventuelle tvister følger Leslies as Forbrukertvistutvalgets avgjørelser. Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering av nytt tilsvarende produkt eller at kjøpet heves. Leslies as kan alltid forlange at kjøpet heves, fremfor feilretting eller relevering. Feilen må foreligge når du får produktene i din besittelse. Melding om feil og mangler ved produktene må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten.
ANGRERETT
Angrerettloven gir deg rett til å angre kjøpet ditt. Angreretten gjelder for alle varer (utenom frakt og gebyrer). Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen kontakter oss på e-post anette@leslies.no og gir beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten. Returadresse ser du øverst på denne siden. For at angreretten skal gjelde, må produktet være i den stand du mottok det. Returforsendelse må betales av kunde. Du har ansvaret for at produktet er forsvarlig pakket for returtransport. Om deler av en bestilling blir returnert refunderes prisen på produktene som dette gjelder. Refusjonen skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet i retur.
Har du spørsmål om angrerettloven, kjøpsloven eller andre regler, ta kontakt med Forbrukerrådet.
SKADDE PRODUKTER
Leslies as sørger for at alle produktene blir nøye kontrollert og kvalitetssikret før de blir sendt til våre kunder. Kunden er alltid ansvarlig for å inspisere varene ved mottak. Hvis varen har mangler, eller varer mangler, kan du kreve en ny levering innen 2 år fra bestillingsdatoen. Feilen må ha eksistert da produktene kom i din besittelse. Kunden skal varsle Leslies as skriftlig innen 10 DAGER etter å ha mottatt varene. Kravet kan gjøres til e-post anette@leslies.no Vennligst inkluder bestillingsreferansenummeret ditt i emnelinjen.
Hvis den skadde varen fulgte en ordre som inneholder andre kjøpte varer, vil ikke kostnaden for den originale leveringen bli tilbakebetalt.
Vi returnerer pengene dine så snart som mulig. Lagre alltid kvitteringen. Midlene vil bli returnert til kontoen din i henhold til den opprinnelige betalingsmåten.
FRAKT
Når bestillingen er fullført, mottatt og akseptert, bretter vi opp ermene og går i gang på vårt lager i Oslo. Vi tar sikte på å sende innen 1 til 3 dager hvis varen er på lager. Hvis det du bestilte ikke er på lager, vil vi selvfølgelig kontakte deg så snart som mulig for å finne den beste løsningen for deg.
For bestillinger som legges inn i helger eller på helligdager, vil ordre begynne å behandle neste virkedag. Helligdager og høyeste salgstid kan endre leveringsfristen.
Vi benytter Posten som vår frakt leverandør.
Varene sendes fra:
Leslies as
Drammensveien 130 C17 0277 Oslo
PERSONVERNERKLÆRING FOR LESLIES AS
Hva er personopplysninger?
Personopplysninger er opplysninger som kan knyttes til en fysisk enkeltperson. Dette kan for eksempel være navn, bosted, telefonnummer eller e-postadresse.
Hva slags opplysninger samler vi inn?
Vi samler inn navn, faktura- og leveringsadresse, telefonnummer, e-postadresse, betalingsinformasjon, personnummer, IP adresse og data fra informasjonskapsler (cookies).
Hva bruker vi de personlige opplysningene dine til?
- For å opprettholde en avtale med deg i forbindelse med kjøp av varer hos oss
- For å opprette og håndtere din personlige konto hos Leslies
- For å kunne kontakte deg dersom det skulle oppstå problemer i forbindelse med leveringen av varene dine
- For å kunne svare på spørsmål og informere deg om nye eller endrede tjenester
- Vi vil oppbevare opplysningene dine så lenge det er nødvendig for å utføre tjenestene ovenfor, eller så lenge loven pålegger oss å beholde dem. Etter dette vil personopplysningene dine slettes.
Hvem deler vi opplysningene med?
Leslies as selger ikke personopplysninger til tredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke denne informasjonen med tredjepart.